Συζητηστε πανω στα γεγονοτα

Από σήμερα οι επισκέπτες της ηλεκτρονικής έκδοσης της Φοιτητικής Ενότητας, εντύπου της ΠΚΣ Ιταλίας, θα έχουν την δυνατότητα να σχολίαζουν και να συζητούνε πάνω στα νέα και τα γεγονότα που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα.

Αυτή η λειτουργία ελπίζουμε να βοηθήσει στο να υπάρξει μια συζήτηση για τις θέσεις της Πανσπουδαστικής ΚΣ αλλά και γενικότερα πάνω στα πολιτικά, πολιτιστικά και εκπαιδευτικά ζητήματα που μας απασχολούνε.

Πατήστε κάτω από κάθε νεό το link ΣΧΟΛΙΑ και στο παράθυρο που ανοίγει μπορείτε να γράψετε την άποψη σας. Για να μην υπάρξει spamming, τα μυνήματα θα εμφανίζονται μετά από επικύρωση από τον διαχειριστή του blog.

Σχόλια υβριστικά ή με ρατσιστικό, φασιστικό περιεχόμενο θα σβήνονται γιατί έρχονται σε αντίθεση με την αγωνιστική και προοδευτική πολιτική στάση της Πανσπουδαστικής ΚΣ.

Καλή συζήτηση!


7.6.07

ΔΟΑΤΑΠ: Μοχλός υποβάθμισης των πτυχίων

Πτυχία - άθροισμα σκόρπιων πιστωτικών μονάδων, σπουδές και πτυχία πολλών ταχυτήτων, ευέλικτοι απόφοιτοι... Στο μοντέλο της Μπολόνια κινείται πιστά ο Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (ΔΟΑΤΑΠ), όπως φαίνεται και μέσα από τον απολογισμό διετίας του οργανισμού που παρουσίασε χτες ο υφυπουργός Παιδείας, Σπ. Ταλιαδούρος, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
Στο κείμενο του απολογισμού δίνεται ιδιαίτερη σημασία στις «πιστωτικές μονάδες». Συγκεκριμένα, προτείνεται «να δίδεται η δυνατότητα αναγνώρισης των σπουδών σε φοιτητές της αλλοδαπής με τη σύμφωνη γνώμη του τμήματος υποδοχής, βάσει του Ευρωπαϊκού Συστήματος Μεταφοράς Πιστωτικών Μονάδων. Η ρύθμιση αυτή θα ήταν σε αρμονία με τις νυν αρμοδιότητες του Οργανισμού, αν οι τελευταίες περιοριστούν μόνο στην πιστοποίηση της ισοτιμίας, ενώ η αρμοδιότητα της αντιστοιχίας των τίτλων σπουδών ανατεθεί απευθείας στα τμήματα των ανώτατων ελληνικών ιδρυμάτων πανεπιστημιακής και τεχνολογικής εκπαίδευσης». Δηλαδή, να ισοτιμούνται τα πτυχία «μπακαλίστικα» με βάση τον αριθμό των πιστωτικών μονάδων κι όχι την ουσιαστική τους αξία.
Παράλληλα, προτείνεται να υπάρξει μέριμνα για αναγνώριση των «μη παραδοσιακών» προγραμμάτων σπουδών (εξ αποστάσεως κλπ), στο πνεύμα της απόφασης των υπουργών Παιδείας στο Λονδίνο, που προωθεί την αναγνώριση της άτυπης και της διά βίου μάθησης και εμπειρίας, που αποκτιέται στην εργασία, μέσω πιστωτικών μονάδων.
Ακόμα, μπορεί η κυβέρνηση να συντηρεί τις αυταπάτες περί ισοτίμησης των ΤΕΙ με τα πανεπιστήμια, ωστόσο την ίδια στιγμή υπεραμύνεται του διαχωρισμού του επιπέδου των πτυχίων. Στον απολογισμό, σημειώνεται ότι μια σειρά διπλώματα που τιτλοφορούνται μεν μεταπτυχιακά, αλλά αναφέρονται σε διαφορετικό ακαδημαϊκό επίπεδο, ανάμεσά τους και τα μεταπτυχιακά προγράμματα «κατόπιν σύμπραξης ενός Ανώτατου Ιδρύματος Τεχνολογικής Κατεύθυνσης της ημεδαπής με ένα πανεπιστήμιο της αλλοδαπής», «πρέπει σαφώς να διακριθούν ως προς την ισοτιμία τους με τα μεταπτυχιακά διπλώματα ειδίκευσης τύπου master degree, καθώς η ισοτιμία των μεταπτυχιακών διπλωμάτων ειδίκευσης επιφέρει σημαντικά επαγγελματικά δικαιώματα»!
Τόσο στο κείμενο του απολογισμού όσο και στην παρουσίασή του από τον υφυπουργό Παιδείας, έμφαση δίνεται στη διαφάνεια και στην ταχύτητα αναγνώρισης των τίτλων σπουδών. Ομως, η ταλαιπωρία των πτυχιούχων δεν έχει περιοριστεί ούτε στο ελάχιστο από την εποχή του αμαρτωλού ΔΙΚΑΤΣΑ, καθώς η δημιουργία απίθανων πτυχίων διαφόρων ταχυτήτων - όπως επιβάλλει η Μπολόνια - δυσχεραίνουν αντικειμενικά την όποια αντιστοίχιση σπουδών...


Από "Ριζοσπάστη"

Δεν υπάρχουν σχόλια: